Oslo kommune lanserer snart fritidskortet – en økonomisk støtteordning som gjør det enklere for alle barn og unge å delta på våre aktiviteter.
Kortet gis ut basert på familiers inntekt, og kan brukes til å betale for aktiviteter hos godkjente organisasjoner som oss.
Det er lett å søke om fritidskort og man får svar på søknaden med en gang. De som får fritidskort, betaler regningen fra oss med kortet – via nettsiden Friskus https://oslo-fritidskort.friskus.com
Det spilles lagkamper på Berg Tennisklubb i mai og juni. Det betyr at ALLE baner er holdt av fra kl 17 og ut kvelden følgende datoer:
Tirsdag 19. mai
Onsdag 20. mai
Onsdag 27. mai
Torsdag 28. mai
Torsdag 4. juni
Mandag 8. juni
Det spilles også lagkamp søndag 7. juni – da er baner opptatt fra 12 til 16.
Det kan likevel være mulig å spille hvis man dukker opp, og det finnes baner det ikke spilles på. Men husk: lagkampene vil alltid ha rett på de beste banene, så hvis det må byttes bane i løpet av en kamp må medlemmer vike.
Vi regner med forståelse for dette, når det spilles lagkamper kommer det spillere fra flere steder i landet.
Skrevet iUkategorisert|Kommentarer er skrudd av for LAGKAMPER VÅREN 2026
Da er bane 1, 2 og 3 endelig åpne, og sesongen for alvor i gang! Nå i begynnelsen er det viktig å ta ekstra godt vare på banene våre. Banene kan oppleves litt myke i starten, dette vil endre seg etter hvert som de får «satt seg». Spill litt forsiktig nå de første ukene.
Fordi bane 4 er planlagt oppgradert i løpet av våren/forsommeren er det nå bane 3 og 5 som kan bookes i Matchi. Bane 1 og 2 bookes som før ved å henge kvittering for betalt sesongkontingent på tavlen på klubbhuset.
Faktura for medlemskontingent ble sendt ut 26 mars, sjekk ditt spamfilter hvis du ikke har mottatt, det er fremdeles mange som ikke har betalt.
Kvittering for betalt kontingent finner du i Matchi via webleser under betalinger. Matchi har ingen funksjon for medlemskort, så du skriver ut denne kvitteringen og henger opp på bookingtavlen på klubbhuset når du skal spille på bane 1, 2 og 3. Bane 4 og 5 bookes i Matchi.
Våre grusbaner har grusdekke som krever daglig vedlikehold. Alle medlemmer må ta ansvar for banene.
Før du spiller: Banen må alltid vannes før spill. Er det tørt, må det vannes spesielt godt. Området 2 meter foran grunnlinjen og 3 meter bak grunnlinjen må vannes ekstra godt.
Vanning skjer ved at slangetuten holdes litt skrått oppover og føres sakte frem og tilbake. Ikke rett tuten ned mot banen, det kan lage synlig hull. Ikke vann så mye at det oppstår dammer.
På varme dager kan det være nødvendig å vanne oftere. Tørre baner blir slitt svært raskt. Ta gjerne en pause og vann banene.
Etter spill: Banen må kostes og linjene rengjøres. Start lang gjerdet og dra kosten rundt banen i ytterkant og forsette innover i en sirkel mot midten. Linjene feies etter at banene er kostet. Banen skal kostes selv om ingen venter på å spille.
FAQS:
Vi har en del nye medlemmer, derfor synes vi det er greit å liste opp noen fakta om klubben og svar på vanlige spørsmål vi får:
Berg Tennisklubb ble stiftet i 1937, er tilknyttet Norges Tennisforbund og Norges Idrettsforbund, og drives kun på dugnad og frivillig basis. Styret består av fem personer med familier og jobber utenom – vi har ingen lønnede ansatte i Berg Tennisklubb. Det er derfor vi er avhengige av at alle medlemmer tar et felles ansvar for banene og området.
Ja, vi maser mye om stell av grusbanene våre, men det er med god grunn. Grusbaner krever nemlig daglig vedlikehold og stell for å unngå skader og kostbare reparasjoner. Anlegget tilhører alle medlemmene, og det er opp til oss alle å holde det ved like. Når du er ferdig med å spille MÅ du koste banen, feie linjene og vanne.
Det er kun tennissko som er tillatt på grusbanene – joggesko har for grovt mønster og ødelegger banene.
Det kan være dårlig trykk på vannet, spesielt når flere vanner baner samtidig. Det skyldes ledningsnettet i området og er ikke noe vi kan gjøre noe med. Vent heller med å vanne til andre er ferdige. Dette er imidlertid ingen unnskyldning for å droppe å vanne. 😊
Vi forventer at alle tar med seg egen søppel fra banene, og blir også glad hvis du gidder å rydde opp søppel som ikke er ditt eget. Det er søppelkasse ved inngangen ved bane 1. Det er bevisst valg fra oss å ikke ha søppelkasser på selve banen, da det tidligere har medført mye ekstra jobb for styret.
Ja, du kan spille med en venn i ny og ne, men da må din venn betale 100 kroner som vippses til #501838. Vippsing må skje før spill.
Er du interessert i tenniskurs kan du ta kontakt med Coach Chris, som benytter våre baner til dette, han kan nås på e-post: c.a.b.5@hotmail.com eller tlf 922 36 420.
Et lite stykke klubbhistorie! Bildet over er fra 1969, og viser Christoffer Bongard, i dag bedre kjent som vår egen «Coach Chris» på skuldrene til Per Hegna.
Vi er så takknemlige for den jobben Per har gjort, og som Chris fremdeles gjør, for klubben vår.
Coach Chris holder tenniskurs for barn, ungdom og voksne. Ta kontakt med ham på tlf 922 36 420 eller e-post: c.a.b@hotmail.com.
Foto: Privat
Skrevet iUkategorisert|Kommentarer er skrudd av for Tennisglede gjennom generasjoner!
Det er med stor sorg vi har mottatt budskapet om at Per Hegna er gått bort.
Per Hegna var en av norsk tennissports store profiler, og en sentral del av Berg Tennisklubbs historie. Han tok hele 26 NM-gull i perioden 1973 til 1980. Hans høyeste plassering på verdensrankingen var nummer 180 i 1976, og han står med 10 seire på ATP-nivå.
Per Hegna satte varige spor – både på og utenfor banen. Han både spilte tennis og trente barn og unge helt til det siste, og vi hadde regnet med å se ham på banen også i år.
Per Hegnas betydning for Berg Tennisklubb kan vanskelig overvurderes. Hans innsats og tilstedeværelse har vært med på å forme klubben slik vi kjenner den i dag, derfor var det en selvfølge å oppkalle bane 5 etter ham da den gjenåpnet i 2022.
Våre tanker går til hans familie.
På vegne av Berg Tennisklubb
Kristoffer Haugen Styreleder
Skrevet iUkategorisert|Kommentarer er skrudd av for Til minne om Per Hegna – 1945 – 2026
I helgen blir det elitelagkamper både fredag og lørdag, så hvis dere er hjemme og har lyst til å se spillere med ATP-poeng spille på Berg så er det bare å dukke opp.
Det betyr at baner blir opptatt, men det er mulig å booke og spille på bane 4.
Baner er opptatt på disse tidspunkt både lørdag 14. og søndag 15. juni:
Bane 1 og 2 fra 9 til 14/15 – bane 3 og 5 fra 11 til 14/15.
Skrevet iUkategorisert|Kommentarer er skrudd av for Baner opptatt lørdag 14 og søndag 15 juni
Vi skal arrangere offisiell turnering 9-11.mai, hvor spillere fra andre klubber kan også delta. Det blir en såkalt NTF Bronze turnering, i single for damer og herrer.
Spillerne må ha fylt 15 år i kalenderåret og kan heller ikke har for høy ranking /UTR.
Vi håper så mange som mulig av Berg sine medlemmer vil delta, det blir gratis startkontingent for medlemmer, men alle som ønsker å delta må ha betalt lisens til NTF.
Ta kontakt med styret på e-post, hvis du har spørsmål om lisens eller turneringen. Dette blir gøy!
Da er bane 1, 2 og 3 endelig åpne, og sesongen for alvor i gang! Bane 4 blir preppet og klar i løpet av påsken. Nå i begynnelsen er det viktig å ta ekstra godt vare på banene våre. Banene kan oppleves litt myke i starten, dette vil endre seg etter hvert som de får «satt seg». Spill litt forsiktig nå de første ukene.
Faktura for medlemskontingent ble sendt ut 21 mars, sjekk ditt spamfilter hvis du ikke har mottatt, det er fremdeles mange som ikke har betalt.
Kvittering for betalt kontingent finner du i Matchi via webleser under betalinger. Matchi har ingen funksjon for medlemskort, så du skriver ut denne kvitteringen og henger opp på bookingtavlen på klubbhuset når du skal spille på bane 1, 2 og 3. Bane 4 og 5 bookes i Matchi.
Våre grusbaner har grusdekke som krever daglig vedlikehold. Alle medlemmer må ta ansvar for banene.
Før du spiller: Banen må alltid vannes før spill. Er det tørt, må det vannes spesielt godt. Området 2 meter foran grunnlinjen og 3 meter bak grunnlinjen må vannes ekstra godt.
Vanning skjer ved at slangetuten holdes litt skrått oppover og føres sakte frem og tilbake. Ikke rett tuten ned mot banen, det kan lage synlig hull. Ikke vann så mye at det oppstår dammer.
På varme dager kan det være nødvendig å vanne oftere. Tørre baner blir slitt svært raskt. Ta gjerne en pause og vann banene.
Etter spill: Banen må kostes og linjene rengjøres. Start lang gjerdet og dra kosten rundt banen i ytterkant og forsette innover i en sirkel mot midten. Linjene feies etter at banene er kostet. Banen skal kostes selv om ingen venter på å spille.
FAQS:
Vi har en del nye medlemmer, derfor synes vi det er greit å liste opp noen fakta om klubben og svar på vanlige spørsmål vi får:
Berg Tennisklubb ble stiftet i 1937, er tilknyttet Norges Tennisforbund og Norges Idrettsforbund, og drives kun på dugnad og frivillig basis. Styret består av fem personer med familier og jobber utenom – vi har ingen lønnede ansatte i Berg Tennisklubb. Det er derfor vi er avhengige av at alle medlemmer tar et felles ansvar for banene og området.
Ja, vi maser mye om stell av grusbanene våre, men det er med god grunn. Grusbaner krever nemlig daglig vedlikehold og stell for å unngå skader og kostbare reparasjoner. Anlegget tilhører alle medlemmene, og det er opp til oss alle å holde det ved like. Når du er ferdig med å spille MÅ du koste banen, feie linjene og vanne.
Det er kun tennissko som er tillatt på grusbanene – joggesko har for grovt mønster og ødelegger banene.
Det kan være dårlig trykk på vannet, spesielt når flere vanner baner samtidig. Det skyldes ledningsnettet i området og er ikke noe vi kan gjøre noe med. Vent heller med å vanne til andre er ferdige. Dette er imidlertid ingen unnskyldning for å droppe å vanne. 😊
Vi forventer at alle tar med seg egen søppel fra banene, og blir også glad hvis du gidder å rydde opp søppel som ikke er ditt eget. Det er søppelkasse ved inngangen ved bane 1. Det er bevisst valg fra oss å ikke ha søppelkasser på selve banen, da det tidligere har medført mye ekstra jobb for styret.
Ja, du kan spille med en venn i ny og ne, men da må din venn betale 100 kroner som vippses til #501838. Vippsing må skje før spill.
Er du interessert i tenniskurs kan du ta kontakt med Coach Chris, som benytter våre baner til dette, han kan nås på e-post: c.a.b.5@hotmail.com